Monday, March 28, 2011

HARI PERTAMA DI MSU

ALHAMDULILLAH...


hari pertama di university baru aku nie da pown berakhir..
semua berjalan dgn lancar..aku urus kan sume, dari awal aku smpai, sampai la abis..
first time aku urus kan sume tanpa bantuan sape2..sbb tu bz ckit..
yela..time aku kt uitm dulu, dari awal, smpai abis, bapak aku yg setel kan..
haha..arini x ley la..sbb adik aku pown daftar same..
so, parents aku uruskan pendaftaran adik aku..
haha..maybe ni adalah petunjuk awal yg aku mungkin boleh berjaya disini..
insya Allah..


hehe..aku nk cte kan dari awal la..
ley x??boleh ke, x ke, ape kowg kisah??
ni blog aku..lantak aku laa..hahaha..gurau je..
aku kua umah dalam kol 6.40 a.m..
yela nk anta adik bongsu aku gi skola..
pastu teros gerak ke shah alam,..
dlm kol 7.30 ktowg smpai kat seksyen 13..
pendaftaran start kol 9.30..so, byk la mase lg..
ktowg gi la mkn dulu..lepak kat kedai mkn smpai kol 8.20..
pastu ktowg tros gerak ke msu..
smpai2 tempat mendaftar, aku tgk da rmai gak yg da smpai..
tp x de sekor pown yg gi kt kaunter pendaftaran..
so, kitowg pown ngn selamber gi kat kaunter tu..
nk tnye ley daftar da ke blom...
rupenye kne amik nombor giliran..
so, sbb ktowg smpai dlu, aku dpt la no 2..
adik aku no 3..so, x la lame nk menunggu daftar..
pas daftar, aku disuruh berjumpa mentor aku tok daftar subjek..
aku pown gi la jmpe Pn Aznita kat Department of Business Management level 4..
untuk 1st sem nie, aku kene daftar untuk short sem..
short sem aku de 7 mnggu je..pastu final..
pastu baru start 1st sem..aku pown x paham sgt..
mybe t da lme bru paham..tok short sem nie, aku juz ade 2 subjek je..
n aku ade 6 credit hours je..so, rilex ckit la..


pas da jmpe mentor aku, aku pown dibenar kan pulang..
sbb program aku seterus nye kol 2.30..
aku setel daftar sume dlm kol 10.30..
xkan nk dok tnggu kt situ je..aku pown balik..
perjalanan dari umah aku mengambil masa lebih kurang 10 minit dgn menaiki kete..
so, x la susah sgt..


lepak2 kat umah jap, aku gerak balik ke msu kol 1.58..
smpai kat sane kol 2.10..aku tros gi ke hall theater 1..
sbb de program..orientasi aku 3 hari je..haha..
tp ttbe rase nak terkencing..adik aku pown same..
aku cari la tandas..yela dak baru la kan..mane taw tndas kat mana..
pastu aku jmpe..tandas tu ade 2 tempat masok..
mcm satu tmpt laki, satu tmpt pompuan..
tp aku tgk gmbr kt luar tndas tu dua2 gmbar owg laki..
x kan dua2 nie tandas laki..
yg adik aku nie x tahan kowt, die men masok je..
die ckp silap tu..hahahha..pale hotak die..
pas die kua, ade guard masok lak..
hahahahha..guard tu ckp tndas pompuan tmpt len la..
hahahahaha..malu la syial...
seb bek xde owg..hahahahhahaa..
pastu ktowg masok hall..
yela..x knl sape2 lg, wat hal masing2 laa..
esok lusa, knl laa..haha..program start kol 2.30 n abis kol 4.30..


pastu aku tnpe lengah lg, pas abis tros balik..letih..hahahahhahahaa...

No comments: